WEBINAR Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΔΕΠΥ – ΕΚΠΑ “Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με ΔΕΠΥ”
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του προγράμματος και στην πλατφόρμα MOODLE
Το Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή θεωρητικής και πρακτικής γνώσης στην έγκαιρη και έγκυρη ανίχνευση, παραπομπή, διαγνωστική αξιολόγηση, διαχείριση και αντιμετώπιση περιπτώσεων νηπίων, παιδιών και εφήβων που παρουσιάζουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).
Στα οφέλη για τους εκπαιδευόμενους συμπεριλαμβάνονται:
-Βελτίωση των γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων στην έγκαιρη και έγκυρη αναγνώριση, διαγνωστική αξιολόγηση και αντιμετώπιση της ΔΕΠΥ.
-Δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων και στρατηγικών μεταξύ εκπαιδευομένων διαφόρων ειδικοτήτων μέσω διάχυσης της γνώσης με απώτερο στόχο την θέσπιση ενιαίων κριτηρίων παραπομπής, ανίχνευσης, διαγνωστικής αξιολόγησης και διαχείρισης της ΔΕΠΥ νηπίων, παιδιών και εφήβων.
Το πρόγραμμα είναι 8μηνης διάρκειας και συμπεριλαμβάνει 100 εκπαιδευτικές ώρες, που κατανέμονται σε 25 εκπαιδευτικές ενότητες 4 εκπαιδευτικών ωρών η καθεμία με διαλέξεις και ασκήσεις ασύγχρονης εκπαίδευσης, καθώς και αλληλεπιδραστικές συναντήσεις τηλεδιάσκεψης για πρακτική εξάσκηση (ως εποπτεία σε κλινικές περιπτώσεις, βιωματικές ασκήσεις, επίδειξη τεχνικών παρέμβασης και παρακολούθηση περιστατικών μέσω βίντεο).
Παρέχεται ανά ενότητα ειδικό υλικό που συμπεριλαμβάνει επιστημονικά άρθρα, ερωτηματολόγια, υποδείγματα αξιολόγησης και θεραπευτικών παρεμβάσεων.
Οι 22 ενότητες είναι ασύγχρονης εκπαίδευσης με βίντεο, μελέτη βιβλιογραφίας, ασκήσεις αλληλεπιδρασης μέσω forum. Οι 3 ενοτητες είναι τηλεδιάσκεψης με παρουσίαση και εποπτεία περιπτώσεων, εξάσκησης σε εργαλεία αξιολόγησης και παρέμβασης για βιωματική εξάσκηση.
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Γενικές Αρχές και Διαγνωστική Ταξινόμηση ΔΕΠΥ, Αιτιολογικοί παράγοντες στη ΔΕΠΥ, Αναπτυξιακή πορεία των ατόμων με ΔΕΠΥ, Μεθοδολογία διάγνωσης της ΔΕΠΥ, Σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις νηπίων, παιδιών, εφήβων με ΔΕΠΥ, Επιπτώσεις της ΔΕΠΥ – Διεθνή και Ελληνικά Δεδομένα
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Τερψιχόρη Κόρπα, Δρ Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Υπεύθυνη Ειδικής Μονάδας Διαταραχών Προσοχής & Μάθησης, Παιδοψυχιατρικό Τμήμα Νοσοκομείου Παίδων “Π. & Α. Κυριακού”, Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης ΔΕΠΥ. Παναγιώτα Περβανίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αναπτυξιακής και Συμπεριφορικής Παιδιατρικής & Υπεύθυνη Μονάδας Αναπτυξιακής και Συμπεριφορικής Παιδιατρικής, Α΄ Παιδιατρικής Κλινικής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Χριστίνα Κανακά – Gantenbein, Καθηγήτρια Παιδιατρικής & Διευθύντρια Α΄ Παιδιατρικής Κλινικής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.